• Groot assortiment hulpmiddelen
  • Deskundig advies
  • Nazorg, service en garantie
0
Winkelwagen € 0,00

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van onze winkels?

Hulpmiddelencentrum Amersfoort
Maandag t/m vrijdag: 8.30 - 17.00 uur
Zaterdag: 10.00 - 16.00 uur

Hulpmiddelencentrum Baarn
Maandag t/m donderdag: 09.00 - 17.30 uur
Vrijdag: 09.00 - 21.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.30 uur
Zondag: 11.00 - 17.00 uur

Hulpmiddelencentrum Drachten
Maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.00 uur

Hulpmiddelencentrum Heerenveen
Maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.00 uur

Hulpmiddelencentrum Leeuwarden
Maandag t/m vrijdag: 8.30 - 17.00 uur
Zaterdag: 10.00 - 16.00 uur

Hulpmiddelencentrum Sneek
Maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.00 uur

Hulpmiddelencentrum Zeist
Maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.30 uur
Zaterdag: 9.30 - 16.00 uur

Waar is het Hulpmiddelencentrum gevestigd?

Een overzicht van onze vestigingen vindt u hier.

Ik heb een vraag over mijn factuur

U kunt uw vraag per email stellen, onder vermelding van klant- en factuurnummer.

Op welke locaties kan ik uitleenartikelen ophalen?

Een overzicht van onze uitleenlocaties vindt u hier.
Bij het ophalen van een uitleenartikel wordt gevraagd naar een geldig legitimatiebewijs en uw zorgpas.

Hulpmiddelen algemeen

Wat is de levertijd van een hulpmiddel?

Dat hangt van het hulpmiddel en de manier waarop het verstrekt wordt (WMO, ZVW, kortdurende uitleen of zelf kopen) af.

Hulpmiddelen via de kortdurende uitleen worden, indien ze voor 12.00 uur besteld zijn, de volgende werkdag afgeleverd.

Voor hulpmiddelen via de ZVW is soms een indicatiestelling benodigd. De levertijd van deze hulpmiddelen wordt telefonisch met u afgestemd.

Voor hulpmiddelen via de WMO wordt na de ontvangst van de aanvraag door de gemeente binnen 24 uur telefonisch contact met u opgenomen.

Hulpmiddelen die u bij ons koopt zijn vaak op voorraad en indien nodig bestellen we ze. De levering volgt dan vaak binnen 5 werkdagen.

Wat is het verschil tussen de WMO en ZVW?

Voor een uitleg over de verschillende wettelijke regelingen die wij uitvoeren verwijzen wij u graag naar deze pagina's:

WMO

ZVW

Hoe en waar een hulpmiddel lenen/kopen

U kunt via de homepagina op onze website per hulpmiddel zien op welke manieren het hulpmiddel verkrijgbaar is.

Hoe vraag ik een bed aan?

U kunt via onze website een bed aanvragen. Klik hier.

Hoe vraag ik een kraambed aan?

U kunt via onze website een kraambed en eventuele toebehoren aanvragen. Klik hier.

Uitleen

Hoe verleng ik de uitleentermijn van hulpmiddelen die ik leen?

Heeft u het hulpmiddel bij een uitleenpunt opgehaald of is het bij u thuisbezorgd en wilt u het langer gebruiken? Dan kunt u dit formulier invullen. Wij regelen dan de verlenging van de uitleentermijn.

Is de uitleentermijn verstreken maar u heeft het hulpmiddel nog nodig?

Afhankelijk van het soort hulpmiddel kunt u het aanvragen via de ZVW, WMO of zelf kopen of huren. 

Wij hebben met veel gemeenten en verzekeraars afspraken. Dit betekent dat in veel gevallen het hulpmiddel dat u via de uitleen heeft vaak gewoon in uw bezit kan blijven. U hoeft dus alleen administratief het een en ander te regelen zodat het hulpmiddel vanuit de kortdurende uitleen wordt overgeheveld naar de WMO of ZVW. Uiteraard zijn wij u hierbij graag van dienst.

Wat zijn de kosten voor het langer dan een half jaar gebruiken van een hulpmiddel?

Na een half jaar is de uitleentermijn verstreken en kan er huur bij u in rekening worden gebracht. De kosten hiervoor verschillen per hulpmiddel. Via onze webshop kunt u zien wat het huren van een hulpmiddel kost.

Ik heb het hulpmiddel niet meer nodig

Heeft u een hulpmiddel van het Hulpmiddelencentrum niet meer nodig of is de uitleentermijn verstreken? Vul dan het retourformulier volledig in.

Personenalarmering

Wat is personenalarmering en waar vind ik meer informatie?

Op deze pagina kunt u onze producten met betrekking tot personenalarmering vinden. Ook vindt u hier het aanvraagformulier.

Wat zijn de kosten van medische personenalarmering?

De abonnementskosten voor medische alarmering worden deels vergoed door uw zorgverzekeraar. Wij hebben hiervoor een samenwerkingsverband met De Friesland Zorgverzekeraar.

De abonnementskosten bedragen € 6,05, exclusief de kosten voor de achterwacht. De kosten voor de achterwacht zijn afhankelijk van het tarief dat de thuiszorgorganisatie hiervoor rekent.

De kosten voor het plaatsen en ophalen van de alarmering wordt door uw zorgverzekeraar vergoed. In bepaalde gevallen zal er € 42.72 in rekening worden gebracht voor de aanlsuitkosten. Dit hangt van het type aansluiting af.

Wat zijn de kosten van particuliere personenalarmering?

De abonnementskosten voor particuliere personenalarmering zijn € 21.00 per maand.

De plaatsingskosten (inclusief instructie en retour halen bij einde gebruik) zijn eenmalig € 97.50.

Wij kunnen de aanvraag ook met spoed behandelen, dan brengen wij u hiervoor eenmalig € 57.00 extra in rekening. Binnen 2 werkdagen wordt de alarmering dan geplaatst.

Hoe vraag ik medische personenalarmering aan?

Via de huisarts kunt u een aanvraag voor medische personenalarmering doen. De huisarts stuurt de aanvraag dan rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar.

Wij hebben het sleutelkluisje niet meer nodig

Het sleutelkluisje is uw eigendom. Wilt u dit kluisje laten ophalen dan kunnen wij dit voor u uitvoeren. Wij brengen dan eenmalig ophaalkosten (€ 25,00) in rekening.

Hulp nodig?

Noord - Nederland: 0511 - 460 660
Midden - Nederland: 033 - 461 91 91
Wmo: 088 - 000 94 44

Veelgestelde vragen